E.ON are în plan în acest an investiţii record de peste 450 de milioane de lei în România


E.ON a bugetat pentru acest an investiţii de peste 450 de milioane de lei, cele mai mari de la intrarea pe piaţa din România, şi are în plan montarea a circa 600.000 de contoare inteligente până în 2020, informează, marţi, un comunicat al companiei.

“Îmbunătăţirea performanţei reţelelor continuă să fie prioritatea noastră. Pentru 2017 am bugetat investiţii de peste 450 milioane de lei, cele mai mari de la intrarea pe piaţa din România’, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON România.

Potrivit sursei citate, anul trecut, investiţiile companiilor E.ON din România au însumat circa 438 de milioane de lei (97 milioane de euro), fiind destinate cu precădere finanţării lucrărilor de reabilitare şi modernizare a reţelelor de distribuţie a gazelor naturale şi energiei electrice.

Cifra de afaceri consolidată a grupului de companii E.ON în România a depăşit anul trecut în premieră pragul de 5 miliarde lei (circa 1,12 miliarde de euro), cantităţile de gaze naturale şi electricitate comercializate situându-se la circa 29 TWh.

“Previziunile actuale pentru acest an privind cifra de afaceri consolidată sunt de uşoară creştere comparativ cu 2016”, se arată în comunicat, preluat de agerpres.

De la intrarea pe piaţa locală, E.ON a investit 5,6 miliarde de lei (1,4 miliarde euro) şi a virat către stat 8,3 miliarde lei (1,8 miliarde euro) sub formă de impozite şi taxe.

În ceea ce priveşte gazele naturale, anul trecut au fost investite 188 milioane de lei (42 milioane de euro), sistemul de distribuţie fiind reabilitat şi modernizat pe o lungime de aproape 370 kilometri şi extins pe o lungime de aproximativ 64 kilometri. Pentru 2017 a fost prevăzută o sumă similară, ţintele principale vizate fiind modernizarea a circa 480 kilometri de conducte şi branşamente (mai mult decât distanţa rutieră dintre Bucureşti şi Cluj-Napoca) şi extinderea sistemului de distribuţie cu circa 60 kilometri.

Valoarea investiţiilor în zona de energie electrică a fost în 2016 de 234 milioane lei (52 milioane de euro). Au fost modernizaţi circa 1.200 kilometri de reţea, au continuat lucrările de modernizare a posturilor de transformare, iar înlocuirile de transformatoare s-au dublat comparativ cu 2015 astfel că anul trecut au fost înlocuite 270 de unităţi. Totodată, reţeaua a fost extinsă pe aproximativ 65 de kilometri. Pentru acest an a fost prevăzut un buget de investiţii apropiat celui din anul anterior, priorităţile fiind modernizarea şi automatizarea reţelelor.

De asemenea, compania a instalat aproximativ 243.000 de contoare inteligente, dintre care circa 66.000 de unităţi în cursul anului 2016. Pentru acest an obiectivul este instalarea a circa 20.000 de contoare inteligente, urmând ca în perioada 2018 – 2020 să fie instalate, conform planurilor actuale, alte 350.000 de unităţi.

“Compania ţinteşte astfel, până în anul 2020, montarea a aproape 600.000 de contoare inteligente, suma alocată în acest scop începând cu anul 2014 fiind de circa 39 milioane de euro”, menţionează compania, în comunicat.

În plus, de la începutului anului, E.ON Energie România a implementat două soluţii pentru clienţi dezvoltate şi testate în 2016: E.ON Life şi E.ON ServExpress. E.ON Life reprezintă o soluţie completă pentru înlocuirea centralei termice vechi cu una nouă, în condensare, la pachet cu servicii de asistenţă şi mentenanţă, iar E.ON ServExpress este un abonament lunar de servicii prin care compania oferă asistenţă tehnică 24/7 pentru situaţii de urgenţă apărute la instalaţia electrică şi/sau de încălzire şi verificări tehnice periodice ale aparatelor şi instalaţiei de gaze naturale.

“Cerinţele clienţilor referitoare la soluţii energetice inovative sunt în creştere. Pe lângă produsele noastre de gaz şi electricitate, am dezvoltat servicii şi produse cu scopul de a le îmbunătăţi confortul, siguranţa şi pentru un consum de energie eficient. Portofoliul nostru s-a îmbogăţit anul trecut nu numai cu produse şi servicii, ci şi cu circa 20.000 de clienţi noi, ceea ce ne confirmă că suntem pe calea cea bună”, a menţionat Frank Hajdinjak.

Tot anul acesta a fost lansată în cadrul unui proiect pilot, sub numele E.ON Easy Life, o soluţie personalizată ce include montarea în locuinţe a unor dispozitive inteligente care permit controlul de la distanţă, oferind posibilitatea optimizării costurilor cu energia prin intermediul tehnologiei “Smart Home”.

Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu circa 11,8 milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate socială, acestea având aproximativ 280.000 de beneficiari.