E.ON speră să obţină 2,83 miliarde de euro din vânzarea participaţiei deţinute la Uniper (Reuters)


E.ON SE a angajat Goldman Sachs pentru a explora opţiunile privind vânzarea restului participaţiei de 46,65% deţinute de grupul energetic german la divizia sa Uniper, evaluată la 2,83 miliarde de euro (3,16 miliarde de dolari), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

În 12 septembrie, E.ON şi-a redus majoritatea legăturilor cu centralele pe bază de combustibil fosil şi cu depozitele de gaze naturale, după listarea subsidiarei Uniper la Bursa de la Frankfurt. În urma divizării E.ON, a fost creată o nouă companie, Uniper, cu sediul în Dusseldorf, Germania. Aceasta operează independent de la 1 ianuarie 2016, după ce a preluat centralele pe bază de combustibili fosili, activităţile de tranzacţionare a materiilor prime şi un sfert dintre angajaţii E.ON.

Anterior, E.ON anunţase că ar urma să vândă din 2018 restul participaţiei deţinute la Uniper, scrie agerpres.

Finalizarea tranzacţiei ar putea fi anunţată în următoarele zile, prin plasarea pe piaţă sau prin vânzarea directă, susţin sursele. Reprezentanţii E.ON şi Goldman Sachs nu au comentat informaţia.

E.ON, odată cel mai mare grup german de utilităţi, încearcă să se adapteze noului mediu economic, după ce în 2016 a înregistrat pierderi record de 16 miliarde de euro. Pierderile reflectă, în principal, deprecierea cu 13 miliarde de euro a valorii diviziei sale Uniper, care regrupează centralele electrice convenţionale ale E.ON, precum şi suma de două miliarde de euro plătită de E.ON către un fond destinat închiderii treptate a centralelor nucleare din Germania.

La ora actuală, compania este afectată de reducerea subvenţiilor pentru energia regenerabilă, iar din 2018 vor scădea taxele de la consumatorii care utilizează reţeaua sa de distribuţie.

Compania E.ON Distribuţie România, primul distribuitor integrat de gaze naturale şi electricitate din România, operează o reţea de distribuţie de gaze naturale de peste 20.000 de kilometri şi o reţea de distribuţie de electricitate mai mare de 80.000 de kilometri, deservind în total circa trei milioane de clienţi.