MOL, desemnată ‘Cea mai bună companie downstream a anului’


Grupul MOL a fost desemnat ‘Cea mai bună companie downstream a anului’, în cadrul Premiilor Petroleum Economist 2016, eveniment desfăşurat la Banking Hall, în Londra, în prezenţa reprezentanţilor a numeroase companii din domeniul energiei, potrivit unui comunicat remis luni.

În afară de Grupul MOL, printre câştigători se numără Eni, la categoria Compania de exploatare a anului, şi Repsol, care a primit distincţia pentru Compania petrochimică a anului.

Premiul ‘Cea mai bună companie downstream a anului’ confirmă implementarea unei strategii de afaceri clare a Grupului MOL, atingerea obiectivelor de afaceri, angajamentul asumat pentru dezvoltarea angajaţilor precum şi strategia inovativă de abordare a provocărilor de business, scrie agerpres.

‘Suntem onoraţi să primim acest premiu atât de prestigios, care este o recunoaştere a implementării cu succes a strategiei noastre de business şi a excelenţei operaţionale. Divizia Downstream a Grupului MOL a pornit într-o călătorie ambiţioasă în 2011, cu accent important pe îmbunătăţirea eficienţei interne şi pe creşterea semnificativă a operaţiunilor retail şi celor din petrochimie. Noi credem în expertiza şi devotamentul oamenilor noştri, calităţi pe care ne bazăm cu toată convingerea, şi suntem pe deplin încredinţaţi că atât capitalul uman cât şi continua dezvoltare a culturii corporative sunt esenţiale în reuşita oricărei strategii de afaceri. Aş vrea să profit de această ocazie pentru a mulţumi tuturor colegilor noştri pentru contribuţia lor. Ne vom baza dezvoltarea viitoare pe fundamentele noastre solid construite, având poziţionarea optimă pentru creştere pe termen lung, într-un mediu extern care se schimbă din ce în ce mai rapid’, a declarat Ferenc Horvath, vicepreşedinte executiv al Grupului MOL.

Potrivit acestuia, segmentul Downstream (rafinare şi distribuţie) a consemnat în 2015 cea mai bună performanţă financiară din istoria sa, având un rezultat operaţional (Clean CCS EBITDA) de 1,65 miliarde dolari şi generând un flux liber de numerar cu o valoare substanţială, de peste un miliard dolari. Programele interne de eficientizare au generat aproape jumătate din valoarea EBITDA.

Noul Program Downstream (2012-2014), care avea ca ţintă îmbunătăţirea EBITDA cu 500 milioane dolari, a fost prima iniţiativă la nivel de Grup pentru îmbunătăţirea operaţiunilor interne şi adaptarea la mediul extern nefavorabil. Programul a acoperit fiecare element al lanţului integrat al valorii, de la selecţia ţiţeiului la rafinare, petrochimie până la vânzările retail şi en gros.

După încheierea programului, într-un mediu caracterizat prin creşterea concurenţei, stagnarea cererii şi o capacitate de rafinare semnificativ excedentară, Grupul MOL a decis să acţioneze pentru a-şi spori în continuare profitabilitatea şi competitivitatea, lansând Next Downstream Program 2015-2017 (NxDSP).

Programul este menit să genereze o creştere adiţională a profitabilităţii cu 500 milioane dolari, din care proiectele de creştere strategică ale Grupului MOL în segmentele retail şi petrochimie vor aduce o contribuţie prevăzută la 150 milioane dolari. Performanţa adiţională generată de NxDSP ar putea genera o creştere a profitabilităţii cu 3 dolari/baril până în 2017.

Grupul MOL a fost inclus în Dow Jones Sustainability World Index (DJSWI). Compania se situează astfel, după punctajul în materie de sustenabilitate, între cele mai performante companii integrate de petrol şi gaze (în segmentul de 15% de la vârful clasamentului).

Grupul MOL este o companie internaţională integrată şi independentă, cu sediul central la Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. În domeniul explorării şi producţiei de hidrocarburi, experienţa de peste 75 de ani a Grupului sprijină operaţiunile de producţie în opt ţări şi activităţile de explorare în 13 ţări.

Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are o reţea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în zece ţări, din care peste 200 în România.